Πρόγραμμα μαθημάτων
- 3 Sections
- 24 Lessons
- Χωρίς λήξη
- ΧάρτεςΠώς μπορούμε να εντοπίσουμε έναν τόπο με τη βοήθεια των παραλλήλων και των μεσημβρινών στην επιφάνεια της Γης; Ποιες είναι οι βασικές κατηγορίες χαρτών και τι ποικιλία πληροφοριών παρέχει η κάθε κατηγορία; ;6
- Φυσικό περιβάλλονΠόσο μεγάλη είναι η Γη; Τι κινήσεις κάνει και πώς αυτές συνδέονται με διάφορα φαινόμενα; Σε ποιά τμήματα μπορεί να διαιρεθεί το φυσικό περιβάλλον, ποια τα χαρακτηριστικά τους και οι πιθανές αλληλεξαρτήσεις τους;19
- 2.1Β1: Η Γη ένας υπέροχος πλανήτης.
- 2.2Β 1.1.1: O πλανήτης Γη / Οι διαστάσεις
- 2.3Β 1.1.2: O πλανήτης Γη / Οι κινήσεις
- 2.4Β1.2: 1. Xωρίζοντας το φυσικό περιβάλλον σε ενότητες
- 2.5Β1.2: 2. Xωρίζοντας το φυσικό περιβάλλον σε ενότητες / Παραμύθι… πάνω σε μια εικόνα
- 2.6Β2.1 H σύνθεση της ατμόσφαιρας, η θερμοκρασία, οι άνεμοι
- 2.7Φύλλο εργασίας: Η ατμόσφαιρα
- 2.8Επανάληψη με σταυρόλεξο
- 2.9Β2.2 Οι βροχές, το κλίμα.
- 2.10Επαναληπτικό σταυρόλεξο0 Questions
- 2.11Β 3.1.1: Tο νερό στη φύση/ Η σημασία του.
- 2.12Β 3.1.2: Tο νερό στη φύση/ Ο κύκλος του νερού.
- 2.13H περίπτωση της λίμνης Aράλης
- 2.14Β 4.1.1: Μιλώντας για την ηλικία της Γης
- 2.15Β 4.1.2: Μιλώντας για την ηλικία της Γης / Τα απολιθώματα
- 2.16Β 4.1.3: Μιλώντας για την ηλικία της Γης / Ο γεωλογικός χρόνος
- 2.17Β 4.2.1: Το εσωτερικό της Γης
- 2.18Β 4.2.2: Το εσωτερικό της Γης / Οι λιθοσφαιρικές πλάκες
- 2.19Aπό την ταινιοθήκη της Γης…
- Ανθρωπογενές περιβάλλονΠώς κατανέμεται ο πληθυσμός των ανθρώπων στην επιφάνεια της Γης και ποια η εξέλιξή του μέσα στον χρόνο; Ποιες είναι οι μεγαλύτερες πόλεις του πλανήτη και πώς είναι κατανεμημένες στην επιφάνεια της Γης;0
Β 4.1.1: Μιλώντας για την ηλικία της Γης
Σε αυτή την υποενότητα θα μάθουμε:
- Να εξηγούμε πόσο μεγάλος είναι ο αριθμός που προσδιορίζει την ηλικία της Γης.
- Να περιγράφουμε συνοπτικά την ιστορία της Γης και της ζωής πάνω σ΄αυτήν.

Ένα από τα πιο δύσκολα, αλλά και ενδιαφέροντα προβλήματα που προσπαθούν να λύσουν οι επιστήμονες είναι ο προσδιορισμός της ηλικίας της Γης. Πόση λέτε πως είναι; Πόσο μεγάλη άραγε θα χρειαζόταν να είναι η τούρτα γενεθλίων της ώστε να βάζαμε πάνω της 4,6 δισεκατομμύρια κεράκια;
Πότε έζησαν οι δεινόσαυροι; Πόσο καιρό υπήρχαν στη Γη; Πόσο καιρό υπάρχουν άνθρωποι πάνω στη Γη; Πώς ανακαλύπτουν οι επιστήμονες το παρελθόν της Γης;
Σας ρωτάνε πόσο χρονών είσαστε και θέλετε να τους μπερδέψετε χωρίς να πείτε ψέμματα;
Χμμμ… πανεύκολο!!
Δεν έχετε παρά να δοκιμάσετε την εφαρμογή unitconverters.
| Βάλτε στο unitconverters την ηλικία σας σε χρόνια και μετατρέψτε την σε μήνες, εβδομάδες ή ακόμα και σε δευτερόλεπτα!!
Με τα στοιχεία που θα βρείτε συμπληρώστε τον παρακάτω πίνακα.
|
Φύλλο εργασίας 2 Παιχνίδια με το χρόνο ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Ημερομηνία: Τμήμα: | |||||
ας κάνουμε μερικούς υπολογισμούς ακόμη: . | Α) Πόσα δευτερόλεπτα θα έχουμε ζήσει όταν γίνουμε 100 χρονών; ……………………………………………… Β) Τι χρονολογία ήταν πριν 1.000.000 λεπτά (minutes); ……………………………………………… Γ) Είχες γεννηθεί πριν 1.000.000.000 δευτερόλεπτα (seconds); ……………………………………………… Δ) Τι χρονολογία ήτανε 1.000.000.000 λεπτά (minutes) πριν; ……………………………………………… Ε) Αν αρχίσεις τώρα να μετράς 4.600.000.000 δευτερόλεπτα (χρησιμοποιώντας το χρονόμετρο του κινητού σου), πόσο χρόνο θα χρειαστείς για να ολοκληρώσεις το μέτρημα; ……………………………………………… |
Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο…και συμπληρώστε το φύλλο εργασίας 3 “Γεωλογικός χρόνος”.
Φύλλο εργασίας 3 Ο Γεωλογικός χρόνος
Ημερομηνία:……………………………………
Ονόματα μαθητών:…………………………………………………………………………………………
Απαντήστε στις ερωτήσεις που ακολουθούν αντλώντας πληροφορίες από το βίντεο:
- Πόση έχει υπολογιστεί απο τους επιστήμονες ότι είναι η ηλικία της Γης; …………………………………………………………………………………………………………………………………..
- Αν φανταστούμε ότι ολόκληρη η ιστορία της Γης μέχρι σήμερα, αντιστοιχεί με ένα ολόκληρο έτος (12 Μήνες), τότε:
Α. Πότε σχηματίστηκε η Γη;……………………………………………………………………………………………..
Β. Πότε έχουμε την πρώτη ένδειξη ύπαρξης ενός μονοκύτταρου βακτηρίου;……………………..
Γ. Πότε εμφανίζονται οι πρώτοι πολυκύτταροι ευκαριωτικοί οργανισμοί; …………………………
Δ. Πότε συνέβη η μαζική εμφάνιση πάρα πολλών ειδών του Καμβρίου, όπου εμφανίστηκε μια εκπληκτική ποικιλία ζωντανών οργανισμών στη Γη;…………………………………………………..
Ε. Πότε εμφανίστηκαν οι δεινόσαυροι;………………………………………………………………………….
ΣΤ. Πότε εξαφανίστηκαν και από ποιά αιτία οι δεινόσαυροι;…………………………………………..
- Αν προσπαθήσουμε να γράψουμε σε βιβλίο την ιστορία της Γης, χρησιμοποιώντας μία μόνο σελίδα για κάθε έτος της ζωής της, τότε:
α. Πόσες σελίδες θα είχε αυτό το βιβλίο;………………………………………………………………….
β. Πόσο χοντρό θα ήταν το βιβλίο αυτό;…………………………………………………………………..
Πολλοί καλλιτέχνες εμπνεύστηκαν από την απεραντοσύνη του γεωλογικού χρόνου.
Ανάμεσά τους και ο Σαλβαδόρ Νταλί.
«Η αποσύνθεση της εμμονής της μνήμης», 1954, έργο του Σαλβαδόρ Νταλί.
Μία μορφή ενέργειας του νερού και πολύ διαδεδομένη είναι η υδροηλεκτρική. Μία άλλη είναι η ενέργεια των ωκεανών και τέλος η γεωθερμική.
Το big bang, η μεγάλη έκρηξη, έγινε πριν από 13,77 δισεκατομμύρια χρόνια και δημιούργησε το σύμπαν.
Πολύ αργότερα, στα 4,6 δισεκατομμύρια χρόνια πριν από σήμερα δημιουργήθηκε η Γη, αρχικά χωρίς ζωή.
Αργότερα, 4 δις χρόνια πριν από σήμερα εμφανίστηκαν οι πρώτοι ζωντανοί οργανισμοί. Ήταν μονοκύτταροι χωρίς συγκροτημένο πυρήνα (προκαρυωτικά) και ζούσαν μέσα στο νερό. Από τότε, σταδιακά άρχισαν να αναπτύσσονται ολοένα πιο πολύπλοκοι οργανισμοί.
Περίπου στα 3 δις χρόνια πριν από σήμερα άρχισαν να αναπτύσσονται πολυκύτταροι οργανισμοί και περίπου 1 δις χρόνια πριν από σήμερα υπήρχε πλέον σχετικά μεγάλη ποικιλομορφία θαλάσσιων ζώων με μαλακό σώμα. Κάπως έτσι ξεκίνησε ο Παλαιοζωικός Αιώνας.
Σε αυτή την εικόνα από τη σειρά Flintstones υπάρχουν κάποια λάθη, μπορείτε να τα βρείτε;