Πρόγραμμα μαθημάτων
- 3 Sections
- 24 Lessons
- Χωρίς λήξη
- ΧάρτεςΠώς μπορούμε να εντοπίσουμε έναν τόπο με τη βοήθεια των παραλλήλων και των μεσημβρινών στην επιφάνεια της Γης; Ποιες είναι οι βασικές κατηγορίες χαρτών και τι ποικιλία πληροφοριών παρέχει η κάθε κατηγορία; ;6
- Φυσικό περιβάλλονΠόσο μεγάλη είναι η Γη; Τι κινήσεις κάνει και πώς αυτές συνδέονται με διάφορα φαινόμενα; Σε ποιά τμήματα μπορεί να διαιρεθεί το φυσικό περιβάλλον, ποια τα χαρακτηριστικά τους και οι πιθανές αλληλεξαρτήσεις τους;19
- 2.1Β1: Η Γη ένας υπέροχος πλανήτης.
- 2.2Β 1.1.1: O πλανήτης Γη / Οι διαστάσεις
- 2.3Β 1.1.2: O πλανήτης Γη / Οι κινήσεις
- 2.4Β1.2: 1. Xωρίζοντας το φυσικό περιβάλλον σε ενότητες
- 2.5Β1.2: 2. Xωρίζοντας το φυσικό περιβάλλον σε ενότητες / Παραμύθι… πάνω σε μια εικόνα
- 2.6Β2.1 H σύνθεση της ατμόσφαιρας, η θερμοκρασία, οι άνεμοι
- 2.7Φύλλο εργασίας: Η ατμόσφαιρα
- 2.8Επανάληψη με σταυρόλεξο
- 2.9Β2.2 Οι βροχές, το κλίμα.
- 2.10Επαναληπτικό σταυρόλεξο0 Questions
- 2.11Β 3.1.1: Tο νερό στη φύση/ Η σημασία του.
- 2.12Β 3.1.2: Tο νερό στη φύση/ Ο κύκλος του νερού.
- 2.13H περίπτωση της λίμνης Aράλης
- 2.14Β 4.1.1: Μιλώντας για την ηλικία της Γης
- 2.15Β 4.1.2: Μιλώντας για την ηλικία της Γης / Τα απολιθώματα
- 2.16Β 4.1.3: Μιλώντας για την ηλικία της Γης / Ο γεωλογικός χρόνος
- 2.17Β 4.2.1: Το εσωτερικό της Γης
- 2.18Β 4.2.2: Το εσωτερικό της Γης / Οι λιθοσφαιρικές πλάκες
- 2.19Aπό την ταινιοθήκη της Γης…
- Ανθρωπογενές περιβάλλονΠώς κατανέμεται ο πληθυσμός των ανθρώπων στην επιφάνεια της Γης και ποια η εξέλιξή του μέσα στον χρόνο; Ποιες είναι οι μεγαλύτερες πόλεις του πλανήτη και πώς είναι κατανεμημένες στην επιφάνεια της Γης;0
Β1.2: 1. Xωρίζοντας το φυσικό περιβάλλον σε ενότητες
Σε αυτή την υποενότητα θα μάθουμε:
- Να ξεχωρίζουμε τα τμήματα του φυσικού περιβάλλοντος.
- Να εξηγούμε εάν και πόσο συνδέονται και αλληλοεπηρεάζονται .

Οι επιστήμονες, προκειμένου να μελετήσουν το φυσικό περιβάλλον του πλανήτη μας, το χωρίζουν σε τέσσερεις μικρότερες ενότητες (τμήματα).
Οι ενότητες αυτές δεν είναι ανεξάρτητες η μία από την άλλη, αντίθετα αλληλεπιδρούν, με αποτέλεσμα ό,τι συμβαίνει σε κάποια από αυτές να επηρεάζει και τις υπόλοιπες.
1. ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ
Είναι η αεριώδης μάζα που περιβάλλει τη Γη και είναι απαραίτητη για τη ζωή.
Περιέχει αέρια όπως το οξυγόνο, το υδρογόνο, το άζωτο, τα οξείδια του άνθρακα.
2. ΛΙΘΟΣΦΑΙΡΑ
Το ανώτερο τμήμα της μπορεί να χαρακτηριστεί ως «η πλατφόρμα της ζωής». Περιλαμβάνει το έδαφος και το υπέδαφος και συγκεκριμένα το φλοιό της Γής και τον πάνω μανδύα.
Το έδαφος (επιφανειακό στρώμα) προσφέρει την απαραίτητη τροφή στους οργανισμούς που ζουν στη Γη. Τα βουνά, οι λόφοι, οι πεδιάδες είναι οι τόποι στους οποίους ζουν και αναπτύσσονται τα φυτά και τα ζώα και χτίζουν τους οικισμούς τους οι άνθρωποι.
Το υπέδαφος προσφέρει μια ποικιλία ορυκτών πόρων, που αξιοποιεί ο άνθρωπος.
3. ΥΔΡΟΣΦΑΙΡΑ
Περιλαμβάνει το νερό σε όλες τις μορφές του. Η μεγαλύτερη μάζα του νερού βρίσκεται στους ωκεανούς (71%). Νερό όμως υπάρχει και στην ατμόσφαιρα με τη μορφή υδρατμών, καθώς και στη λιθόσφαιρα με τη μορφή πάγου ή νερού που ρέει (ποτάμια, ρυάκια κτλ.) ή αποθηκών νερού (λίμνες, υπόγεια νερά, υδροφόροι ορίζοντες κ.λ.π.)
4. ΒΙΟΣΦΑΙΡΑ
Είναι ο χώρος μέσα στον οποίο ζουν, τρέφονται, αναπτύσσονται και αναπαράγονται όλοι οι οργανισμοί της Γης.
Περιλαμβάνει ένα τμήμα της ατμόσφαιρας, ένα τμήμα της λιθόσφαιρας και την υδρόσφαιρα.
Ο άνθρωπος, ως οργανισμός που ζει στη βιόσφαιρα, είναι εκείνος που παρεμβαίνει περισσότερο από άλλους οργανισμούς σε όλες τις παραπάνω περιοχές, ώστε να καλύψει τις ανάγκες του.